Anteckningar från en resa

Jag reser med en tom känsla.
På en motorväg av likgiltighet tar jag musiken till mitt försvar.

Ett avsked som blev hängande i luften, nu har jag fastnat mellan tre språk.
Mitt första har jag förlorat, mitt andra har ingen användning här och mitt tredje är något främmande som jag inte behärskar.
    Utanför bussfönstret ser jag flyers om cirkus. Ett rytande lejon pryder framsidan.
Ärligt talat hatar jag det här landet. 

Regntyngda moln hänger lågt över fem nyanser av grönt. Sedan,
Ett kolschakt, en massiv fabrik, en nybyggd stad.
Allt kommer att försvinna, snart.

Ensam flygplats.
En textremsa med nyheter om andra länder får mig att tänka, som så många andra gånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0