Lars Vinterdäck.

Det tyckte jag var sjukt roligt, jag vet inte varför riktigt. Gammalt skämt uppenbarligen, men jag verkar alltid vara lite efter med sånt. 

Jag är inte i skolan idag, eller var, snarare. Detta på grund av att min förkylning bröt ut på riktigt imorse och jag har större delen av dagen varit en mobil smittohärd, och jag kände inte att jag ville pina alla i min omedelbara närhet med sjukdomsrisk.  

Hey, idag fyller min pappa år, grattis, grattis till honom! Jaaa må han levla och så vidare. Eftersom fars födelse av ett rent sammanträffande sammanträffar med le grande Nobelfest, så har vi haft en lika storslagen fest här, på orust. Kanske. 

Min mor har iallfall tvärt bestämt sig för at jag ska bli finvinsmakare, det lär bli intressant. Men häftigt partytrick ändå, att bara kunna veta allt sådär, på första smaket: 
"Ja, detta vin är gjord på Periquita-druvan, och berett i en ektunna i en grotta i sydöstra Spanien, med tre walesiska, lätt överviktiga grönfjälliga drakar vaktande vid grottöppningen."

"Ja minsann, lite bränt smakar det allt" säger resten av sällskapet gillande och häpnar över min kunskap om vin och drakarna i Harry Potter, bok fyra.       

Kommentarer
Postat av: Loli

Hahaha, du är obegripligt intellektuell, kulturell och nu också vinfinsmakare. Himla fint! Bli frisk också!

2008-12-10 @ 22:16:15
URL: http://loni.blogg.se/
Postat av: Loli

Wiiihh, jag är citerad i tidigare inlägg, är jag kändis nu? Tycker inte att du ska komma ut ur ditt huvud, vart skulle du ta vägen då?

2008-12-10 @ 22:25:10
URL: http://loni.blogg.se/
Postat av: Alko

In i den riktiga världen tänkte jag.



...Nej vänta nu.

2008-12-10 @ 23:25:35
Postat av: Emma

Finvinsmakare alltså? Är det sånt du ägnar dig ut din sjuka dagar? Du borde se till att tillfriskna för maskerad och annat imorn istället! :)

2008-12-11 @ 10:52:36
URL: http://emmasvernling1.blogg.se/
Postat av: Maggie Skägg

HAH är allt jag kan säga. För flinet som uppstod i min feja är svårt att bli av med efter de sista meningarna.



KRAM

2008-12-11 @ 19:54:44
URL: http://maggiemae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0