Vapen och blommor i Kina

Hoho, nu är det fint!

Sinnesstatus: Nöjd med att jag har koll på samhällen! Även om jag inte alls vet om jag kommer bli något i närheten av frilansmusiker (det här är ju helt obegripligt för någon som inte går i min klass) så vet jag iallfall någorlunda hur jag ska skriva den där uppgiften nu. Skrivpeppen är på, yes!

Guns 'n' Roses nya "Chinese Democracy" är superbra! I skrivande stund är jag fortfarande inne på första genomlyssningen, men det låter tokfett hittills. Precis så som den ska låta, med tio år sedan förra skivan. Lite bandmedlembyten, många intriger, en hel del sunkiga konserter, ett par bra konserter och sedan har vi en skiva som fortfarande låter Som Guns 'n' Roses fast med mer av ett new school-rock -sound och en modern producering. 

Sedan kan jag tänka mig att harcore-fansen, som aktivt har väntat och peppat i tio år har svårt att se skivan på samma sätt. På tio år hinner förväntningarna blir så stora så att de stiger över gränsen för hur bra en skiva kan bli, och hur många metalskrik eller outro-solon de nu väl medelåldrade medlemmarna i G'n'R än slänger in, så får inte hardcore-fansen frid i sinnet. Jag tänker mig att det kan vara så iallfall. Men jag är inte så insatt, hoppas inte Magdalena slår ihjäl mig nu, hihih.

Prag med musiktrean och musikalen att se fram emot! Som det ser ut nu så kommer jag förmodligen åka till Irland nästa höst också! Mer om det senare.

/Alkost

Kommentarer
Postat av: Emma

Pepp på Prag och musikal! xD Du och din musik är så bra att jag blir helt glad! btw, tror jag att rocket summer räddade min kväll, din förtjänst! :) Ses imorn!

2008-11-20 @ 22:46:13
URL: http://emmasvernling1.blogg.se/
Postat av: Coffee

Axl lyckades alltså? Det trodde jag aldrig. Eller.. Jag trodde att han aldrig skulle få släppt den förbenade skivan! Vilka är med I GnR nu för tiden förresten? Finns Buckethead fortfarande kvar?

2008-11-20 @ 23:38:13
URL: http://worldoffools.blogg.se/
Postat av: Loli

Men har du snott mitt yrke? Det som redan är så stor konkurrens och dåliga löner och sugig a-kasseersättning, konstiga arbetstider och hej och hå (bli inte musiker). Pepp på Prag och musikal, för att plagiera Emma!

2008-11-20 @ 23:47:27
URL: http://loni.blogg.se/
Postat av: Alko

Emma: The rocket summer räddar allt opepp! Om man vill bli av med det, alltså.



Chris: Jomen det tror jag allt att han gör ja. Kolla på myspace.

2008-11-21 @ 17:05:44
Postat av: Maggie Mae

Lugn, jag slår inte ihjäl dig. Ju mer jag lyssnar, ju mer gillar jag det. Man hade ju fruktansvärt stora förväntningar men; Det är bara att acceptera att de inte kommer låta likadant för all framtid. OCh tur är väl det, annars slutar de upp som några sorgliga rockgubbar som Rolling Stones. Det hade helt enkelt inte vart rätt om de lät likadant med bara Axl kvar som orginalmedlem´. Det är bara att gå vidare. Nytt kan vara bra det med =) I LOVE the new album. Jag ska köpa det så fort det kommer ut.



Och Irland? DET ÄR FUSK. Själv ska man ju kanske till London när ni åker till Prag och sedan till London igen efter sommaren =)

2008-11-22 @ 15:54:24
URL: http://maggiemae.blogg.se/
Postat av: Emmy

länka på du! dock vet jag inte hur man fixar sånt på min, så det får jag vänta med :( haha.

2008-11-22 @ 17:11:26
URL: http://airbiscuit.blogg.se/
Postat av: Coffee

RE: Rollspelarna som sökes är till gruppen där du är med. Då Mackan och Jonathan praktiserar kan de inte vara med på ett tag, så det vore trevligt med lite annat folk så länge.

2008-11-22 @ 19:40:19
URL: http://worldoffools.blogg.se/
Postat av: Markus

Gamla bettan är med och scorpan lika så! Nu tankar jag inför en genomlyssning av skivan deras!

2008-11-23 @ 13:46:26
URL: http://thesyndicates.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0