Into the wild

Det har alltid känts fel att hålla fast vid pengarna, vid det oundvikliga hyckleriet som kommer alldeles för naturligt.

Men är det såhär vi måste ha det, för att vara lyckliga? Bygger lycka på mänskliga relationer och kärlek till andra människor, och det här är vårt system för att uppehålla kontakten mellan människorna i världen?

Eller kan en människa finna lycka på andra håll, i naturen eller kanske hos Gud? Eller det är inte bara en sak, utan en kombination, som är olika för alla, som gör lycka? Bara man är sann emot sig själv. Men var tog sanningen vägen, i vårt samhälle som bygger på pengar?

Kommentarer
Postat av: Elka

Ar du fortfarande deprimerad over att London var sa dyrt?

Jag saknar dig, broder, du ar sa fin... kom hit igen, vetja! Nar du har rad.

2008-10-31 @ 15:48:20
Postat av: Alko

Elür, du är saknad här på töllås också! Nej, riktigt så bitter är jag inte, hahah. Det handlar nog mer om min deprimerande världssyn. Fast det blev inte så sammanhängande tror jag. Jag kanske ska skriva en låttext istället.

2008-10-31 @ 16:41:42
Postat av: Loli

Fan, du är så smart, så nu känner jag att jag också måste komma med nåt smart. Det där med lycka är jävligt knepigt och framförallt är det svårt att vara sann mot sig själv eftersom det alltid är så mycket runtom och innuti. Som vanligt blir man bara förvirrad.

En sak med pengar är att det blir så himla mycket lättare allting om man slipper bekymmra sig om dem. Så om att livet är lätt innebär att man är lycklig så visst.. fast.. eh whatever, jag kommer ändå aldrig bli lika smart som du.

2008-10-31 @ 16:42:43
URL: http://loni.blogg.se/
Postat av: Alko

Lovisa: Titta på "Into the wild", du kommer älska den! Ja, det värsta är att jag bryr mig för mycket om pengadjävulen, toksnål är jag. Sålänge jag inte är i London, ehuh.

2008-10-31 @ 16:51:32
Postat av: johanna

Alla försöker intala sig själva och varandra att pengar inte är allt här i världen, men vem hade överlevt här utan pengar? det är så sjukt att pengar faktiskt är så viktigt som det är...

2008-11-02 @ 10:26:11
URL: http://joannahansson.blogg.se/
Postat av: johanna

jag tycker att en runda på strandpromenaden är bättre än att gå och bowla. Betyder det att jag inte bryr mig om penger?- nej. Alla behöver pengar. Sjukt egentligen. Snart kommer det säkert också kosta att dra en promenix på strandpromenaden..

2008-11-06 @ 21:06:46
URL: http://yox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0