Högstadieminnen och champagneglas

Idag beställde vi studentmössor. En smula tidigt tänkte jag, men okej då.

Det visar sig att det visst inte bara är studentmössa jag ska ha, utan tröjor, byxor, kalsonger, nyckelband, lyxfodring och champagneglas, bland annat. Lite som avslutningen i högstadiet fast nio gånger värre. Där satt jag, och blev mer och mer cynisk och otrevlig ju mer jag fick höra om flip-flops och guldöverdrag, tills jag till slut fick tag på en dator så att jag kune beställa den billigaste och enklaste studentmössan jag kunde hitta. 339 kronor. En dag. En mössa.

Jag kommer nog aldrig riktigt förstå mig på den här delen av världen.

Kommentarer
Postat av: Markus

Finns det ens så mkt saker att ha till studenten? :W Det trodde jag faktiskt inte. Vi ska prova det den 19e eller ngt sånt.. Minns inte riktigt när..



Men jag får se hur roligt det blir -.-

2008-09-05 @ 23:16:59
URL: http://thesyndicates.blogg.se/
Postat av: Alko

Nej, det var oväntat, "prova studentmössa" är numera prova tröjor och byxor och jagvetinte, nån plastklubba hade de också. Överkonstlat och lite obehagligt.

2008-09-05 @ 23:44:38
Postat av: Coffee

Det var en hel del som skulle provas ja.... Själv tog jag en högkvalitetsmössa, en penna som jag aldrig kommer använda och en plånbok som visade sig bra under balen.

2008-09-06 @ 11:58:01
Postat av: johanna

en aning tidigt!? det är helt absurt långt iförväg!

2008-09-28 @ 10:10:31
URL: http://joannahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0