Multipla tempus och lasersvärd

Oj och hej och stånk och bronk.

Idag är jag ledig! Eller var rättare sagt. Fast är också. Flera tempus på en och samma gång! Hursomhelst, Det är/var trevligt om än ibland lite halvsegt, men så brukar det bli om jag spenderar en hel dag i hus. Jag spelade PS3 med och utan joel, jag hanterade diverse byråkrati och jag insåg hur bra Chemical Vocation var igår på sin releasefest.

Imorgon blir det rollspelande. Kristoffer (jedi master-nörd) försöker sätta in mig, Jonathan och Markus (nörd-padawans) i denna socialt mysnördiga aktivitet, och imorgon är dags att inviga lärlingarna. Jag har ingen aning om vad jag ska förvänta mig, men jag misstänker att det blir mycket trevligt.

Imorgon ska vi ha en politisk debatt på samhällskunskapen! Vi har fått ungefär två veckor på oss att läsa på om en ideologi som vi har blivit tilldelade, som vi sedan ska representera i ett storskaligt och brutalt verbalt krig. Förmodligen blir det så. Jag är radikalfeminist!

Cya!
/Alex


 

Kommentarer
Postat av: Elka

Radikalfeminist alltså, det låter roligt! Jag hoppas att du lärt dig att det egentligen inte finns några könsroller, att kön som sådant endast är en social konstruktion, nedärvd från ett samhällsmönster som behandlade kvinnor som handelsvaror eller kanske slavar. Varför skulle ens kön säga mer om ens personlighet och kapacitet än ifall man råkar ha sned näsa, till exempel? Jag tycker att det är ett spännande tankesätt. Lycka till!

2008-09-25 @ 22:47:19
Postat av: Alko

På något sätt så har alltid det där som du pratar om känts självklart, bara att jag har aldrig vetat hur jag ska uttrycka mig föränns kanske nu på senare dagar. Fast det har inte så mycket att göra med samhällsarbetet, det handlar mest om teater. Och kul blir det! Mycket rollspelande på fredag alltså.

2008-09-25 @ 22:56:02
Postat av: Coffee

Fast det är ju bevisat att män har bättre spatial förmåga. Inte för att det har att göra med någonting. Då kommer den stora frågan: "Kan män vara feminister?". Antingen kan de vara det, eller så beror det på att jag är såpass feminin av mig att det är faktiskt är möjligt ändå. Jag vet inte.



Rollspel, yes! Kul, det kommer bli.

2008-09-25 @ 23:13:34
URL: http://worldoffools.blogg.se/
Postat av: Alko

Det känns otänkbart att inte vara det, på något sätt. Så nu säger vi så att män kan vara feminister. Fast jag tror att flertalet kvinnor skulle protestera mot detta. Det är konstigt det där, med kvinnor mot feminism. Det stämmer liksom inte riktigt. Det blir som musiker mot musik, de verkar också finnas lite överallt.

2008-09-25 @ 23:25:50
Postat av: modern

Klart att män kan och SKALL vara feminister! Allt annat är att blunda för verkligheten. Go for it!

2008-09-26 @ 11:05:38
Postat av: Coffee

Såklart män kan vara feminister, annars blir det ungefär som att säga att "Jag kan inte kömpa för att hjälpa uteliggarna, för jag är inte en själv". Bara för att man inte är en i gruppen betyder inte att man inte kan kämpa för dem.

2008-09-26 @ 12:00:57
URL: http://worldoffools.blogg.se/
Postat av: Markus

Jag skulle vilja lyssna på dig när debatterar som radikal feminist. :=

2008-09-28 @ 11:19:22
URL: http://thesyndicates.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0