Fram och tillbaka

Okej, vi försöker igen, även om blogg.se kan vara det sämsta hittills. Jag bara skriver lite saker, förmodligen helt ostrukturerat och utan någon koppling till varandra.

Det är så lätt att döma ut musik i förväg. Jag brukar tänka att innan jag säger någonting om den här skivan så borde jag lyssna igenom den ensam i ett mörkt rum först. Och inte tänka på någonting annat än det som lyssnas på. Så ska jag göra i fortsättningen. Okej.

Det är någonting som drar i mig. Nu när jag vet vart jag ska efter gymnasiet så är det som att hela jag bara vill iväg. Allt annat vill lägga sig åt sidan. Den här längtan att sticka härifrån, leva någon annanstans på ett annat sätt, som alltid har funnits där, har funnit något att ta grepp om och vill uppfylla hela min varelse. Men det går inte, för nu måste jag verkligen fokusera på att jag ska vara basist på en musikal med 16 konserter och 14 och en halv nya låtar jag måste lära mig, på tio veckor. Jag slits fram och tillbaka.

Jag måste söka jobb. Jag kanske ska börja med att ringa. Någon som har koll på äldrevården och andra vårdställen i Uddevalla, som kan sökas till?




Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har ett fint telefonnummer som jag skulle ringa idag men jag fick släppa den tanken och helt oförberett låta min dag uppfyllas av en viss musikal istället.. Jag förstår vad du menar!

2009-01-07 @ 16:08:21
URL: http://emmasvernling1.blogg.se/
Postat av: Alko

Ah, är du med på repet idag också?

2009-01-07 @ 16:15:29
Postat av: Loli

Flexteamet på strömstadvägen har full koll på äldrevården inom ljungskile/uddevalla. Skrev brev till dem idag :)

2009-01-08 @ 20:44:29
Postat av: Coffee

RE: Tackar, tackar. Det var mycket trevligt sagt av dig, och Gud. Jag försöker skaffa läsare, men de bara överger mig direkt. Tror jag ska börja skriva om lite mer viktiga saker, såsom mina matvanor och inköp av kläder. Det verkar ju vara ett säkert kort.

2009-01-08 @ 22:13:38
URL: http://worldoffools.blogg.se/
Postat av: Coffee

Varför blev inte min kommentar skriveb här nu då? Vad dumt..

2009-01-08 @ 22:59:56
URL: http://worldoffools.blogg.se/
Postat av: Coffee

RE: Nästa gång du befinner dig på mitt rum ska du få reda på vad det var med vaniljen.

2009-01-28 @ 23:07:45
URL: http://worldoffools.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0